Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpolcená postava v literatuře a ve filmu
KAVKA, Jan
Tato bakalářská práce se bude zabývat konceptem rozpolcené postavy v literárním vyprávění a ve filmových adaptacích. Soustředit se bude na konkrétní případy zobrazení rozpolcenosti postavy v příběhu a na to, jak skrze tuto postavu může být vnímán fikční svět, v němž se postava vyskytuje. Práce bude dále směřovat k obecnější problematice rozdílu mezi jazykem literatury a jazykem filmu, respektive literárním a filmovým vyprávěním, možnostmi a limity převoditelnosti tohoto vyprávění. V rámci literárního a filmového vyprávění se ozřejmí funkce postavy a její rozpolcenosti, jako zásadních elementů, díky kterým může docházet k různorodé interpretaci samotného díla.
Between Art and Politics: Disunity of Black Drama during the Harlem Renaissance
Polák, Ondřej ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
vi Abstrakt Cílem této práce je prokázat a zmapovat rozkol nově vzniklého afroamerického divadla během Harlemské renesance. Rozkol, který jej dělil na politické hry, využívané jako nástroj povzbuzení a zburcování Afroameričanů, a "lidové hry", které se soustředili na umělecké vyjádření, bez přímého spojení s protestem nebo politickou agendou. Tento rozkol, ztělesněný W.E.B. Du Boisem a Alainem Lockem, určoval směr černošského divadla mezi léty 1916 a 1937, a tato práce jej ukazuje jak z hlediska teoretického, tak z hlediska praktického - tedy jak z pohledu jeho hlavních myslitelů, tak přímo na jednotlivých hrách. Nejprve je v práci popsán úhel pohledu W.E.B. Du Boise, který stál za ideou "propagandistických" her, a poté pohled Alaina Locka, který se chtěl oprostit od přímočaré politické agendy a namísto ní chtěl upevnit postavení Afroameričanů kvalitou uměleckého vyjádření. Oba tyto směry si našli své podpůrce v řadách spisovatelů, což vedlo k oné rozpolcenosti. Oba směry jsou popsány odděleně, vždy spolu s hrami, které se inspirují danou ideologií. Přesněji řečeno jde o Rachel, For Unborn Children a Don't You Want To Be Free? z řad Protestního divadla a The Broken Banjo, Plumes a Balo z řad divadla Uměleckého. V práci jsou zanalyzována témata, postavy, místa a symbolika vybraných her, a je v ní popsáno,...
Between Art and Politics: Disunity of Black Drama during the Harlem Renaissance
Polák, Ondřej ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
vi Abstrakt Cílem této práce je prokázat a zmapovat rozkol nově vzniklého afroamerického divadla během Harlemské renesance. Rozkol, který jej dělil na politické hry, využívané jako nástroj povzbuzení a zburcování Afroameričanů, a "lidové hry", které se soustředili na umělecké vyjádření, bez přímého spojení s protestem nebo politickou agendou. Tento rozkol, ztělesněný W.E.B. Du Boisem a Alainem Lockem, určoval směr černošského divadla mezi léty 1916 a 1937, a tato práce jej ukazuje jak z hlediska teoretického, tak z hlediska praktického - tedy jak z pohledu jeho hlavních myslitelů, tak přímo na jednotlivých hrách. Nejprve je v práci popsán úhel pohledu W.E.B. Du Boise, který stál za ideou "propagandistických" her, a poté pohled Alaina Locka, který se chtěl oprostit od přímočaré politické agendy a namísto ní chtěl upevnit postavení Afroameričanů kvalitou uměleckého vyjádření. Oba tyto směry si našli své podpůrce v řadách spisovatelů, což vedlo k oné rozpolcenosti. Oba směry jsou popsány odděleně, vždy spolu s hrami, které se inspirují danou ideologií. Přesněji řečeno jde o Rachel, For Unborn Children a Don't You Want To Be Free? z řad Protestního divadla a The Broken Banjo, Plumes a Balo z řad divadla Uměleckého. V práci jsou zanalyzována témata, postavy, místa a symbolika vybraných her, a je v ní popsáno,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.